Má tvá vaše muzika nějaké ideologické poselství?

Nevkládám žádná poselství do své hudby. Neříkám lidem co si mají myslet nebo co mají dělat. Myslím že Der Blutharsch je v Evropě velmi kontroverzní. Lidé si myslí že jsme nacisté, bla, bla, bla, ale já nikomu nepřikazuji co si má myslet a cítit. Mohou si vybrat svým vlastním srdcem, nikomu neříkám co je správné a co špatné, lidé se mohou rozhodnout sami. Takže toto je můj vzkaz: “myslete podle sebe, dělejte svá vlastní rozhodnutí, něvěřte nikomu, kdo vám říká co si máte myslet nebo dělat”.

Jaký je tvůj vztah k minulosti? K tradicím?

Je to vždy politikaření, když se mě na to ptáš, ale politika to přestává být, když ti odpovím. Víš, v současnosti máme evropskou komunitu, jsou tu tendence vytvořit “Spojené státy evropské”. Zničit naši minulost, udělat Itálii stejnou jako Německo… Dnes je to jen euro – nemáme žádnou vlastní měnu. Stále se nás snaží více a více odtrhnout od minulosti, udělat z Evropy jeden velký trh. Myslím, že dnes je velmi nutné lpět na své minulosti, držet se svých tradic, dívat se zpět. Já chci aby Evropa byla Evropou. Abys když jedeš do Itálie, kde se mluví italsky, jedl italská jídla, platil italskými penězi … Když si jsem třeba v Rusku a chci pivo,všude mi dávají piva z dovozu…ale já nechci německé pivo, já chci ruské! Nepotřebuji posraný Mc Donaldy ve Vídni a Moskvě!… nevšímáme si faktu, že vše se stává více komerční, snadná výroba, nákup, prodej. Všechno z naší minulosti, historie, je vytlačeno tímto velkým komerčním hnusem.

Udržuješ ty osobně nějaké tradice? Zajímáš se o ně?

Ano. Já si myslím, že jeto ale velmi těžké když žijeme v moderním světě a máme všechny ty moderní věci. Letěl jsem do Moskvy, nešel jsem pěšky… Myslím si, že nejdůležitější věcí je využívat techniku, ale nebýt využíván technikou. nebo počítače – nesnáším je, opravdu, ale je tak snadné napsat e-mail.

Je vaše hudba “tradiční”?

Nemyslím si to, protože mixujeme mnoho odlišných stylů, nepovažuji se za muzikanta, beru mnoho malých částí a spojuji je v jeden celek. Ve svém konci je to multikulturalismus, ale je to stále evropské…něco jako “evropská tradiční hudba”… Je pro mě velmi těžké hodnotit vlastní muziku, protože pochází ode mě. Nemůžu vyjádřit proč, jak, nebo co cítím, když komponuji…

Uvažoval jsi někdy nad tím, že se Der Blutharsch podílí na znovuzrození Evropy?

Myslí, že je to velmi důleřité. Dnes je zde totální odpad, většina lidí jsou jen konzumenti. Většina z nich si vybírá lehkou cestu. Tradici máme ve svých duších, ale většina lidí je v současnosti tak zmanipulovaná, že neví nic o své historii …Mají své posrané životy, posranou práci a jsou součástí systému a všichni můžou v neděli snídat u Mc Donalda… neočekávám od nich nic…Ale vím ,že jsou zde stále lidé, kteří nesou ve svých srdcích tradici, stále nesou plameny minulosti a čekájí na probuzení. Jsou bohatí, jsou určitým typem…povýšenců?….

Co má vliv na muziku Der Blutharsch?

Každodení život a každodení pocity… Ano, hodně jsem četl a poslouchal nějakou muziku, ale to mě ve skutečnosti nijak neovlivnilo. Je to něco víc než jen čtení a poslech, pak vstoupíš do nějakého speciálního stavu mysli…Pro mě je to krapet emocionální záležitost. Dobrá, svým způsobem jsem možná byl ovlivněn, ale nedokážu to vyjádřit. Například jsem četl Stephena Kinga a pak si řekl: “Ano, něco jsem získal”…

Znáš nějaké nekomerční skupiny z Ruska?

Těžko říct. Velice málo. Reutoff, Sal Solaris, Neutral…Myslím, že tady je to stejné jako u nás, žádná scéna, jen uzavřené kamarádství…

Takže v Evropě je to to samé jako zde?

Ano, možná v Rakousku je to snadnější…máme své nezávislé labely a promotéry, ale situace je stejná.

Které německé skupiny máš rád?

Genocide Organ, Anazephalia… Skupiny jako Einstuerzende Neubauten. Víš, je těžké posuzovat muziku… Nejprve ji nemáš rád a pak ji poznáváš hlouběji a změníš názor…

Máš, nějaká místa odkud čerpáš inspiraci?

Prvním místem je Vídeň, protože tu žiji…možná Saint Petersburg, kde jsme účinkoval na Heilige Feuer festivalu…Těžko říct, cestoval jsem dost a inspirovalo mě kdeco…

zdroj: seidr.woods.ru
přeložil: ::Eiwatz::

